Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
Ministerský rada v oddělení investičním odboru investic a majetku | | 30.10.2024 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení investičním odboru investic a majetku |
Platová třída: | 13. platová třída |
Obor služby: | 4 - hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace
|
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.11.2024 |
Přihlášky do: | 30.10.2024 |
Popis místa: |
Pracovní náplň ministerského rady spočívá v zajišťování metodické a koordinační činnosti při programovém financování na úrovni ústředních orgánů státní správy s důrazem na komplexnost, správnost a soulad s příslušnými pokyny. Zároveň se ministerská rada aktivně podílí na aplikaci zákona o rozpočtových pravidlech a vyhlášky o účasti státního rozpočtu na financování investičních akcí Vězeňské služby. Kromě zajištění financování se ministerská rada zabývá také zpracováním stanovisek, která směřují k usměrňování a odsouhlasení investičních akcí organizačních složek státu, zejména v rámci resortu Ministerstva spravedlnosti. Dále důsledně monitoruje průběh přípravy a realizace těchto akcí a pečlivě kontroluje dodržování technickoekonomických, časových, cenových a finančních parametrů. Součástí práce ministerského rady je také posuzování dokumentace závěrečného vyhodnocení investičních akcí a sledování dodržení stanovených závazných ukazatelů. Celkovým cílem je přispět k efektivnímu a transparentnímu hospodaření s veřejnými prostředky a odpovědné správě veřejných financí. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
Čestné prohlášení dle 451/1991 Sb. |
|
vrchní ministerský rada v oddělení organizace justice a resortní výchovy odboru strategie a koncepce justice | | 24.10.2024 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 18 - Pracovněprávní vztahy 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.11.2024 |
Přihlášky do: | 24.10.2024 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• vypracovávání rozborů, analýz a zásadních výkladů a stanovisek a stanovování obecných postupů pro aplikaci a tvorbu právních předpisů týkajících se resortu justice,
• posuzovací, konzultační a poradenské činnosti v oblasti systemizace soudců, státních zástupců a zaměstnanců působících na úseku soudního výkonu,
• zpracování systemizace soudců, státních zástupců a zaměstnanců působících na úseku soudního výkonu,
• zpracování koncepce systemizace,
• dohledu nad zpracováváním a obsahem rozvrhů práce soudů.
Zpracovávání:
• rozborů a analýz v oblasti kompetencí svěřených odboru organizace justice,
• podkladů pro správní rozhodnutí v oblasti působnosti odboru organizace justice,
• rozborů, analýz a zásadních výkladů a stanovisek a obecných postupů pro aplikaci a tvorbu právních předpisů upravujících organizaci resortu justice.
Podílení se:
• na přípravě správních rozhodnutí v oblasti působnosti odboru organizace justice,
• na tvorbě nebo komplexní posuzování návrhů právních předpisů,
• na metodickém řízení Justiční akademie,
• na tvorbě koncepcí rozvoje soudů, státních zastupitelství a ostatních organizačních složek státu působících v resortu justice,
• na metodickém řízení Justiční akademie,
• na tvorbě koncepce rozvoje soudů, státních zastupitelství a ostatních organizačních složek státu působících v resortu justice. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
ministerský rada v oddělení peněžité pomoci a prostředků z majetkových trestních sankcí odboru trestní politiky | | 08.10.2024 |
Služební místo: | ministerský rada |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.11.2024 |
Přihlášky do: | 08.10.2024 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• vedení správního řízení a rozhodování o žádostech obětí trestných činů o peněžitou pomoc podle zákona č. 45/2013 Sb., zákon o obětech trestných činů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon č. 45/2013 Sb.). Jménem státu jedná v řízení před soudem o uplatňovaných nárocích,
• účasti při soudních jednáních jménem Ministerstva spravedlnosti v řízení o žalobách proti správnímu rozhodnutí o žádosti o peněžitou pomoc dle zákona č. 45/2013 Sb.,
• poskytování právní pomoci žadatelům o peněžitou pomoc dle zákona č. 45/2013 Sb.,
• vymáhání pohledávek vůči pachatelům trestných činů, přešlých na stát z obětí trestných činů po poskytnutí peněžité pomoci dle zákona č. 45/2013 Sb. Jménem státu jedná v řízení před soudem o uplatňovaných nárocích,
• vymáhání pohledávek přiznaných soudem na náhradě nákladů řízení.
Zpracovávání:
• žádostí o poskytnutí peněžité pomoci podle zák. č. 45/2013 Sb., za tímto účelem prověřuje obsah soudních spisů a vydává správní rozhodnutí o žádostech o peněžitou pomoc,
• návrhů procesních úkonů v rámci správního soudnictví ve věci žalob proti rozhodnutí o žádosti o peněžitou pomoc dle zák. č. 45/2013 Sb.,
• návrhů schvalovacích doložek pro výplatu peněžité pomoci a pro výplatu plnění na základě soudních rozhodnutí,
• procesních úkonů souvisejících s vymáháním pohledávek vzniklých v souvislosti se svou činností, zejména pohledávek vzniklých z přechodu nároku oběti nebo poškozeného vůči pachateli na stát (sdělení o pohledávce, návrhy na exekuční řízení, dohody s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových apod.).
Podílení se:
• na poradenské činnosti žadatelům o přiznání peněžité pomoci dle zák. č. 45/2013 Sb.,
• na evidenci judikatury k agendám oddělení peněžité pomoci a prostředků z majetkových trestních sankcí.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
ministerský rada v oddělení odškodňování a vymáhání souvisejících pohledávek odboru odškodňování | | 15.10.2024 |
Služební místo: | ministerský rada |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.11.2024 |
Přihlášky do: | 15.10.2024 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• mimosoudních jednání o žádostech o náhradu škody či nemajetkové újmy dle zák. č. 82/1998 Sb.,
• účasti při soudních jednáních jménem České republiky – Ministerstva spravedlnosti v rámci řízení o žalobách na odškodnění dle z. č. 82/1998 Sb.,
• vymáhání regresních úhrad dle zák. č. 82/1998 Sb.,
• vymáhání pohledávek přiznaných soudem na náhradě nákladů řízení a dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru.
Zpracovávání:
• žádostí o odškodnění dle zák. č. 82/1998 Sb., za tímto účelem prověřuje obsah soudních a jiných spisů, vyžaduje a vyhodnocuje stanoviska orgánů a osob, z jejichž činnosti je tvrzen vznik škody či nemajetkové újmy, formuluje konečné stanovisko k uplatněnému nároku na odškodnění,
• vymáhání nároků na regresní náhradu, jakož i vymáhání dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru,
• návrhů procesních úkonů v rámci zástupčí agendy – zajišťování procesních práv České republiky v řízeních o náhradu škody a nemajetkové újmy dle zák. č. 82/1998 Sb. a ve věcech vymáhání regresních nároků a dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru,
• návrhů schvalovacích doložek pro výplatu mimosoudně přiznaných odškodnění a pro výplatu plnění na základě soudních rozhodnutí. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
vrchní ministerský rada v oddělení boje proti korupci odboru střetu zájmů a boje proti korupci | | 15.10.2024 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.11.2024 |
Přihlášky do: | 15.10.2024 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• koncepční, metodické a koordinační činnosti při zpracování a provádění hodnocení dopadů regulace na úrovni ústředních správních úřadů a dalších ústředních orgánů státní správy z hlediska hodnocení korupčních rizik,
• ve své působnosti činností spojených s členstvím České republiky v EU, Radě Evropy a dalších mezinárodních organizacích ve spolupráci s dalšími věcně příslušnými resorty.
Zpracovávání:
• věcných návrhů legislativních a nelegislativních materiálů, koncepčních materiálů z oblasti boje proti korupci, včetně revize stávajících dokumentů,
• stanovisek k připravovaným legislativním a nelegislativním návrhům z hlediska možných korupčních rizik,
• analýz možných opatření vedoucích ke snížení korupčního rizika v rámci činnosti veřejné správy a zvýšení transparentnosti její činnosti za využití národních a zahraničních vzorů.
Podílení se:
• na koordinaci činnosti jednotlivých resortů v boji proti korupci a poskytuje jim v tomto směru metodickou podporu,
• na koordinaci a kontrole plnění úkolů stanovených ve vládních materiálech koncepční povahy z oblasti boje proti korupci,
• na koordinaci plnění závazků resortu z ratifikovaných mezinárodních úmluv a zajišťuje členství Ministerstva spravedlnosti v mezinárodních hodnotících mechanismech, zejména skupině států proti korupci (GRECO), Pracovní skupině proti korupci OECD a Revizní implementační skupině Úmluvy OSN proti korupci,
• na koordinaci činností spojených s členstvím ČR v mezinárodní iniciativě Open Government Partnership,
• na zajištění fungování Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí a jejich pracovních komisí, resp. pracovních komisí předsedy Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí,
• na činnosti Mezirezortní koordinační skupiny pro boj s korupcí,
• na realizaci projektů rozvoje svěřeného odvětví státní správy financovaných z veřejných rozpočtů na národní i mezinárodní úrovni. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Pracovní pozice: | | Vyvěšeno do: |
Koordinátor/ka IT podpory | | 18.10.2024 |
Pracovni místo: | vývojář informačních a komunikačních systémů |
Platová třída: | 13. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu určitou – zástup za dlouhodobě nepřítomného zaměstnance |
Předpokládáný nástup: | 1.11.2024 |
Přihlášky do: | 18.10.2024 |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Náplň práce zahrnuje zapojení do IT projektů, včetně monitorování jejich změn a vývoje. Součástí práce je také zpracování dokumentace, smluv a úkolů, které vyplývají z přípravy zadávací dokumentace nebo veřejných zakázek. Kromě toho je nutné se věnovat zpracovávání technických a organizačních zpráv. Dalším důležitým úkolem je koordinace a organizace schůzek a vedení spisové služby. Zaměstnanec se bude podílet na zpracovávání technických návrhů, analýze jednodušší dokumentace informačních systémů a připomínkování návrhů a materiálů. Nedílnou součástí práce je komunikace jak uvnitř ministerstva, tak s externími dodavateli.
|
Požadujeme: |
Pro tuto pozici požadujeme ukončené středoškolské vzdělání s maturitou a předchozí zkušenosti s administrativou. Zájem o technologie a oblast IT je nezbytný. Nástup: Dohodou |
Další informace: |
Jedná se o pracovní poměr na dobu určitou jako zástup za zaměstnankyni na rodičovské dovolené. V případě zájmu o nabízenou pozici zašlete své CV a motivační dopis na výše uvedenou e-mailovou adresu.
|
|
odborný referent v oddělení licenční agendy znalců a tlumočníků odboru soudních znalců a tlumočníků | | 17.10.2024 |
Pracovni místo: | Referent společné státní správy a samosprávy |
Platová třída: | 10. (23 390 - 34 370 Kč dle započitatelné praxe) |
Místo výkonu: | Praha - Legerova 49 |
Doba: | Na dobu určitou |
Předpokládáný nástup: | 01.11.2024 |
Přihlášky do: | 17.10.2024 |
Kontakt: | anovakova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
VAŠE ROLE V TÝMU:
• zpracovávání pozvánek k obecné a zvláštní části vstupní zkoušky znalců a pozvánek ke vstupní zkoušce soudních tlumočníků a soudních překladatelů, evidenci úhrady poplatků za umožnění vykonání vstupní zkoušky a přípravu protokolů o průběhu vstupní zkoušky,
• provádění změn zápisu údajů vedených seznamu znalců, znaleckých kanceláří, znaleckých ústavů, soudních tlumočníků a soudních překladatelů,
• komunikace a koordinace se spolupracujícími subjekty při přípravě podkladových a výukových materiálů pro výkon znalecké, tlumočnické a překladatelské činnosti,
• administrativní agenda spojená s účastí spolupracujících subjektů,
• vypracování výstupů z kontrolních a správních řízení pro související souborné analytické a metodologické materiály,
• prezentace návrhů způsobu vyhotovení podkladových a výukových materiálů,
• příprava metodických podkladů, prezentací a přednášek z oblasti znalectví.
CO NABÍZÍME:
• Stabilní zaměstnání se zázemím velké státní instituce
• 5 týdnů dovolené (+ 5 dnů sickdays)
• MultiSport karta
• Příspěvek na stravování
• Výuka cizích jazyků
• Flexibilní pracovní doba s možností home office
• Příjemný kolektiv
• Zajímavou a odpovědnou práci
• Samostatnost
|
Požadujeme: |
• vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání
• bezúhonnost
• plnoletost
• spolehlivost a zodpovědnost
• uživatelská znalost práce s PC |
Další informace: |
Jedná se o pracovní poměr na dobu určitou do 31. 12. 2025.
Pozice je vhodná zejména pro studenty či pro aktivní seniory.
V případě zájmu o nabízenou pozici zašlete své CV a motivační dopis na výše uvedenou e-mailovou adresu. |
|
Archivář/ka | | 23.10.2024 |
Pracovni místo: | administrativní a spisový pracovník |
Platová třída: | 9. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.12.2024 |
Přihlášky do: | 23.10.2024 |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Pracovní náplň archiváře/řky zahrnuje kontrolu a přebírání spisů do správního archivu, přípravu skartačních návrhů, metodickou pomoc zaměstnancům ministerstva v oblasti spisové a archivní služby. |
Požadujeme: |
Zkušenosti v oblasti administrativy jsou výhodou. |
Další informace: |
Pracovní pozice na dobu neurčitou v 9. platové třídě |
|
Ministerský rada oddělení stavebního úřadu vězeňské služby odboru investic a majetku | | 15.10.2024 |
Pracovni místo: | Ministerský rada oddělení stavebního úřadu vězeňské služby odboru investic a majetku |
Platová třída: | 13. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.11.2024 |
Přihlášky do: | 15.10.2024 |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Na této pracovní pozici jsou zajišťovány komplexní koncepční, metodické, koordinační a odborné činnosti státní správy na úseku Ministerstva spravedlnosti u staveb Vězeňské služby a jejích organizačních složek s celostátní působností, a to i v roli jiného stavebního úřadu dle § 35 odst. 3 stavebního zákona (zákon č. 286/2021 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Důsledná kontrolní činnost v rámci svěřeného úseku a vydávání veškerých určených opatření dle stavebního zákona, která spadají do gesce stavebního úřadu, jsou samozřejmostí. Samozřejmý a efektivní výkon agendy stavebního úřadu Ministerstva spravedlnosti je prioritou. Plní se i všechny úkoly, které jsou zadány představenými. Dále jsou zpracovávány koncepty veškerých rozhodnutí a jiných opatření dle stavebního zákona, protokoly, zápisy z místních šetření, kontrolních prohlídek a závěrečných kontrolních prohlídek. Vyjadřuje se k záležitostem v rámci působnosti stavebního úřadu Ministerstva spravedlnosti a tvoří se metodická pokynů pro jeho činnost. Podklady pro odborné přednášky v rámci školení stavebního úřadu Ministerstva spravedlnosti jsou běžně zpracovávány. Cílem je zajistit bezproblémový průběh stavebních aktivit Vězeňské služby v souladu s platnou legislativou, dodržování všech technických a bezpečnostních norem a efektivní a transparentní fungování stavebního úřadu Ministerstva spravedlnosti. Si je vědom důležitosti svěřených úkolů a s maximálním nasazením se snaží o jejich plnění v nejvyšší kvalitě. |
Požadujeme: |
Absolvent/student magisterského studijního programu v právním nebo technickém oboru výhodou. |
Další informace: |
Výběrové řízení na služební místo obsazované v pracovním poměru. |
|