Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
vrchní ministerský rada v odboru insolvenčním | | 16.05.2024 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha - Legerova 49 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.06.2024 |
Přihlášky do: | 16.05.2024 |
Popis místa: |
Chcete se rozvíjet a současně přispívat ke zlepšení insolvenčního prostředí? Máte možnost, zcela mimořádně totiž doplňujeme tým o legislativce. Jeho úlohou je podílet se na férovém nastavení systému, který pomůže lidem z dluhových pastí a zároveň ochrání oprávněné zájmy věřitelů.
CO NABÍZÍME:
• Kreativní práci s celospolečenským významem spočívající převážně ve zpracování analýz, přípravě návrhů právních předpisů, účasti na jejich projednávání a ve vyhotovování stanovisek
k návrhům stakeholderů
• Profesní růst a získávání praxe pro účely složení odborné zkoušky; legislativní činnost je započitatelná pro justiční a advokátní zkoušky
• Možnost aktivně spolupracovat se špičkami justice, advokacie a dalších právnických profesí, zejména insolvenčních správců, dále s předními odborníky z Legislativní rady vlády, jakož
i s vrcholnými představiteli politické reprezentace, především s poslanci a senátory
• Mandát zastupovat ČR jako národní expert v Evropské unii, zejména při projednávání návrhu nové insolvenční směrnice v Pracovní skupině pro otázky občanského práva (insolvence)
Rady EU
• Zázemí velké státní instituce a jistotu stabilního zaměstnání spojenou se služebním místem
ve 14. platové třídě (z existujících 16), a motivační složku platu
a zaměstnanecké benefity:
• 5 týdnů dovolené, 5 dnů sickdays, 5 dnů volna k individuálním studijním účelům a rozšířený okruh překážek s náhradou platu,
• Možnost prohlubovat si vzdělání ve služební době, včetně znalosti cizích jazyků
• Příspěvek na stravování, příspěvek na MultiSportku, příspěvek na penzijní produkty, hrazené sportovní a kulturní aktivity
• Pružná pracovní doba s možností home office
• Moderní kanceláře v centru Prahy u I. P. Pavlova
• Příjemný kolektiv
• Možnost umístit dítě v dětské skupině Justinka
CO OČEKÁVÁME:
• vysokoškolské vzdělání v oboru právo
• analytické myšlení a schopnost komplexního a inovativního uvažování
• samostatnost a zodpovědnost za svěřenou agendu
• pokročilou znalost alespoň jednoho cizího jazyka
Tato pozice je vhodná i pro absolventy, nebo rodiče s dětmi (možný zkrácený úvazek).
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Vrchní ministerský rada v oddělení implementace v Kanceláři vládního zmocněnce | | 10.5.2024 |
Služební místo: | Vrchní ministerský rada v oddělení implementace v Kanceláři vládního zmocněnce |
Platová třída: | 14. platová třída |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost 23 - Lidská práva 8 - Zahraniční vztahy a služba
|
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.6.2024 |
Přihlášky do: | 10.5.2024 |
Popis místa: |
V rámci daného služebního místa bude státní zaměstnankyně/zaměstnanec vykonávat zejména činnosti spojené s obhajobou České republiky v řízení před Evropským soudem pro lidská práva ve Štrasburku, jehož jednacími jazyky jsou angličtina a francouzština, před Evropským výborem pro sociální práva a před výbory OSN (získávání a příprava podkladů od dotčených orgánů, samostatná tvorba koncepce a následné sepisování stanovisek vlády k přijatelnosti a odůvodněnosti stížností/oznámení, účast na ústních jednáních atd.). Dále se s tímto služebním místem pojí činnosti spojené s koordinací provádění přijatých rozhodnutí uvedených orgánů na vnitrostátní úrovni (činnost Kolegia expertů pro provádění rozhodnutí mezinárodních orgánů ochrany lidských práv a účast ve vnitroresortních i meziresortních pracovních skupinách atd.) vyžadující dobrou orientaci v mezinárodním právu lidských práv a nadprůměrnou schopnost právní argumentace. V neposlední řadě je služební náplní na tomto služebním místě zajišťování informovanosti odborné veřejnosti o judikatuře ESLP (tvorba obsahu Zpravodaje kanceláře vládního zmocněnce a databáze judikatury ESLP v českém jazyce), účast na legislativní činnosti (právní analýzy judikatury ESLP, připomínky k návrhům právních předpisů z hlediska jejich slučitelnosti s Úmluvou o ochraně lidských práv a základních svobod a účast na tvorbě právních předpisů zohledňujících vývoj judikatury ESLP), poskytování poradenství v otázkách Úmluvy a dalších mezinárodních úmluv v oblasti ochrany lidských práv, kterými je Česká republika vázána ostatním složkám ministerstva a justice a příležitostná lektorská činnost. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
Čestné prohlášení dle 451/1991 Sb. |
|
Pracovní pozice: | | Vyvěšeno do: |
Účetní | | |
Pracovni místo: | Účetní |
Platová třída: | 9. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.6.2024 |
Přihlášky do: | |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Do oddělení účetnictví Ministerstva spravedlnosti hledáme novou kolegyni či kolegu, která/ý má smysl pro humor, baví ji/ho práce s lidmi, rád/a pracuje s čísly, má dosažené středoškolské vzdělání, je trestně bezúhonná/ý, vyznačuje se spolehlivostí a pečlivostí, má znalosti účetnictví, má uživatelskou znalost PC, disponuje komunikačními schopnostmi a analytickým myšlením, má pozitivní přístup a chuť pracovat. Zkušenosti s portálem Státní pokladny a informačního systému IRES jsou vítány, ale nejsou podmínkou.
Vaší náplní práce bude zejména evidence závazků dle zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, dle zákona č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a dle zákona č. 45/2013 Sb., o obětech trestních činů, vedení účetnictví v informačním systému IRES dle platného znění zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, prováděcí vyhlášky č. 410/2009 Sb. a Českých účetních standardů a zasílání informací o majitelích bankovních účtů vyplacených z výdajového účtu Ministerstva spravedlnosti ČR dle nařízení MF. |
Požadujeme: |
Středoškolské vzdělání. Znalost účetnictví |
Další informace: |
Jedná se o pozici na dobu neurčitou v 9. platové třídě dle přílohy č. 1 nařízení vlády č. 341/2017, o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě |
|
Specialista na kybernetickou bezpečnost | | 30.4.2024 |
Pracovni místo: | Ministerský rada v oddělení kybernetické bezpečnosti |
Platová třída: | 13. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.5.2024 |
Přihlášky do: | 30.4.2024 |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Hlavní náplní pozice je navrhovat, optimalizovat a zvyšovat efektivitu výpočetní techniky. Dále koordinovat činnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti a komunikovat s orgány státní správy, složkami resortu justice a dodavateli. Zahrnuje také administrativní podporu a činnosti, zpracování technických specifikací nových informačních systémů a odbornou dokumentaci v oblasti bezpečnosti informací. Dále spravovat výstupy z bezpečnostních systémů, navrhovat smlouvy a komunikovat písemně. Bude se účastnit tvorby investičních záměrů a návrhů smluv, vyjadřovat stanoviska k opatřením v oblasti bezpečnosti informací a zajistit soulad s legislativními a technickými podmínkami a respektovat informační koncepci justice a politiky resortu. |
Požadujeme: |
Minimálně středoškolské vzdělání s maturitou (a pokud máš bakalářské nebo magisterské vzdělání, je to velkou výhodou). Zároveň je na této pozici nezbytná znalost oblasti kybernetické bezpečnosti (zákon 181/2014 Sb), systémové a procesní myšlení, komunikativnost, empatičnost a příjemné vystupování. Předchozí praxe v oblasti kybernetické bezpečnosti výhodou.
|
Další informace: |
Co Vám můžeme nabídnout? Kromě náročné a dynamické pracovní pozice nabízíme 25 dní dovolené, 5 dnů sick days, pružnou pracovní dobu a možnost pracovat z domova. Dále také průběžné vzdělávání a jazykové kurzy, stravenky, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, osobní příplatky, příspěvek na penzijní připojištění nebo životní pojištění a volnočasové aktivity. Samozřejmostí je také Multisport karta a sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky. Jsme hrdí na to, že můžeme nabídnout takový široký balíček benefitů a zajistit tak pohodlí a spokojenost našich zaměstnanců.
NÁSTUP DOHODOU, |
|
Vývojový pracovník systémů výpočetní techniky v oddělení kybernetické bezpečnosti | | 30.4.2024 |
Pracovni místo: | Vývojový pracovník systémů výpočetní techniky v oddělení kybernetické bezpečnosti |
Platová třída: | 13. platová třída |
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.5.2024 |
Přihlášky do: | 30.4.2024 |
Kontakt: | pdockalova@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Na tomto pracovním místě budete mít příležitost vykonávat širokou škálu činností, včetně navrhování, optimalizace a zvyšování efektivity prostředků výpočetní techniky a komunikačních prostředků. Zajišťovat budete koordinační činnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti a komunikaci s orgány státní správy, organizačními složkami resortu justice a dodavateli. Vaše práce bude zahrnovat i činnosti administrativní povahy.
Budete se také podílet na zpracování technických specifikací zadávacích dokumentací nových informačních systémů a odborné dokumentace v oblasti bezpečnosti informací. Zajišťovat výstupy z bezpečnostních systémů, návrhy smluv na dodávky služeb a technologií, a správu písemností oddělení kybernetické bezpečnosti.
Vaše role zahrnuje účast na tvorbě investičních záměrů, návrhu smluv a podkladů k zadávacím řízením, stejně jako poskytování stanovisek k připravovaným návrhům opatření v oblasti bezpečnosti informací. |
Požadujeme: |
Znalosti v oblasti kybernetické bezpečnosti (zákon 181/2014 Sb), systémové a procesní myšlení, komunikativnost, empatičnost a příjemné vystupování. Předchozí praxe v oblasti kybernetické bezpečnosti výhodou. |
Další informace: |
Pracovní poměr na dobu určitou (31.12.2025) |
|