Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
vrchní ministerský rada v oddělení kybernetické bezpečnosti odboru informatiky (architekt kybernetické bezpečnosti) | | 12.4.2023 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada v oddělení kybernetické bezpečnosti odboru informatiky (architekt kybernetické bezpečnosti) |
Platová třída: | 14. PT |
Obor služby: | 28 - Informační a komunikační technologie
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.5.2023 |
Přihlášky do: | 12.4.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• tvorby komplexních návrhů, implementace opatření a koordinace procesů sloužících k zajištění kybernetické bezpečnosti ministerstva a organizačních složek resortu justice v souladu s legislativními požadavky a principy osvědčené praxe
• koncepční, metodické a koordinační činnosti při zpracování a provádění agendy informační bezpečnosti v organizačních složkách resortu justice
• komplexní koordinace postupů v programech a komplexních projektech k řízení bezpečnosti informací
• pravidelného školení kybernetické bezpečnosti uživatelů resortu justice
• činnosti spojené s výkonem bezpečnostní role (manažer kybernetické bezpečnosti) dle zákona č. 181/2014 Sb. (zákon o kybernetické bezpečnosti) a příslušných prováděcích vyhlášek
• vedení a koordinace určených projektů
Zpracovávání:
• v určených případech komplexní technické specifikace pro realizaci zadávacích řízení za účelem pořízení technologií a služeb
• technických požadavků organizačních složek resortu justice
• návrhů, zpráv a jiných materiálů související s ICT
Podílení se:
• na návrzích řešení informačních systémů z pohledu kybernetické bezpečnosti
• na procesu řízení rizik
• na koordinaci řízení incidentů
• na vyhodnocování vhodnosti a účinnosti bezpečnostních opatření
• na návrzích bezpečnostních opatření a politik
• na posuzování návrhů investičních záměrů z resortu v rámci své působnosti
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
ministerský rada v oddělení veřejných zakázek odboru právního | | 10.4.2023 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení veřejných zakázek odboru právního |
Platová třída: | 13. PT |
Obor služby: | 37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.5.2023 |
Přihlášky do: | 10.4.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• koncepční, metodické a koordinační činnosti při přípravě zadávacích dokumentací, průběhu zadávacího řízení i výběru dodavatele veřejných zakázek malého rozsahu
• uveřejňování informací a dokumentů na profilu zadavatele, odesílání formulářů k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie
• řádného průběhu zadávacích řízení, tvorbu všech zákonem předepsaných dokumentů
• vyřizování námitek dodavatelů
• poskytování součinnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v řízení o přezkoumání úkonů zadavatele
• tvorby vyjádření zadavatele k návrhu či podnětu stěžovatele
• metodické a koordinační činnost při přípravě zadávacích dokumentací, průběhu zadávacího řízení i výběru dodavatele veřejných zakázek malého rozsahu
• uveřejňování informací a dokumentů na profilu zadavatele, odesílání formulářů k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie
• řádného průběhu zadávacích řízení i výběru dodavatelů veřejných zakázek malého rozsahu, tvorbu všech zákonem předepsaných dokumentů.
Zpracovávání:
• připomínek k návrhům zadávacích dokumentací a výzev k podání nabídky předložených věcně příslušnými útvary ministerstva
• připomínek k návrhům zadávacích dokumentací a výzev k podání nabídky předložených organizačními složkami resortu.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
ministerský rada v oddělení veřejných zakázek odboru právního | | 13.4.2023 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení veřejných zakázek odboru právního |
Platová třída: | 13. PT |
Obor služby: | 37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.5.2023 |
Přihlášky do: | 13.4.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• koncepční, metodické a koordinační činnosti při přípravě zadávacích dokumentací, průběhu zadávacího řízení i výběru dodavatele veřejných zakázek malého rozsahu
• uveřejňování informací a dokumentů na profilu zadavatele, odesílání formulářů k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie
• řádného průběhu zadávacích řízení, tvorbu všech zákonem předepsaných dokumentů
• vyřizování námitek dodavatelů
• poskytování součinnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v řízení o přezkoumání úkonů zadavatele
• tvorby vyjádření zadavatele k návrhu či podnětu stěžovatele
• metodické a koordinační činnosti při přípravě zadávacích dokumentací, průběhu zadávacího řízení i výběru dodavatele veřejných zakázek malého rozsahu
• uveřejňování informací a dokumentů na profilu zadavatele, odesílání formulářů k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie
• řádného průběhu zadávacích řízení i výběru dodavatelů veřejných zakázek malého rozsahu, tvorbu všech zákonem předepsaných dokumentů.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
vrchní ministerský rada v oddělení řízení před smluvními orgány OSN kanceláře vládního zmocněnce | | 24.03.2023 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost 23 - Lidská práva 8 - Zahraniční vztahy a služba
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.04.2023 |
Přihlášky do: | 24.03.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• analýz stížností a oznámení na porušení mezinárodních úmluv o ochraně lidských práv a svobod komunikovaných vládě mezinárodními orgány, zejména kolektivních stížností na porušení Evropské sociální charty (dále jen „Charta“) podaných k Evropskému výboru pro sociální práva (dále jen „EVSP“) a oznámení na porušení univerzálních mezinárodních smluv, na které odkazuje Statut vládního zmocněnce pro zastupování České republiky před Evropským soudem pro lidská práva (příloha usnesení vlády ze dne 17. srpna 2009 č. 1024, ve znění pozdějších změn) (dále jen „úmluvy OSN“), podaných k příslušnému výboru OSN (dále jen „výbory OSN“), případně stížností na porušení Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod a jejích protokolů (dále jen „Úmluva“) podaných k Evropskému soudu pro lidská práva (dále jen „Soud“),
• konzultací jiným útvarům Ministerstva spravedlnosti v oblasti lidských práv a základních svobod a jejich ochrany, zejména k otázkám týkajícím se Charty či úmluv OSN a slučitelnosti ustanovení právních předpisů s ustanoveními Charty či úmluv OSN, případně k obdobným otázkám týkajícím se Úmluvy,
• analýzy rozhodovací praxe EVSP a výborů OSN, případně judikatury Soudu, a vyhodnocení její relevance z pohledu ochrany zájmů státu a jejího dopadu na obsah vnitrostátních právních předpisů,
• komunikace s ministerstvy a dalšími státními orgány směřující k uvedení vnitrostátní právní úpravy do souladu se závazky České republiky plynoucími Charty, úmluv OSN a Úmluvy. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
vedoucí oddělení veřejných zakázek odboru právního | | 6.4.2023 |
Služební místo: | vedoucí oddělení veřejných zakázek odboru právního |
Platová třída: | 14. PT |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost 37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.5.2023 |
Přihlášky do: | 6.4.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• koordinace postupů při zadávání veřejných zakázek za používání různých druhů zadávacích řízení,
• posouzení jednotlivých zakázek a navrhuje nejvhodnější druh zadávacího řízení tak, aby bylo co nejlépe dosaženo požadovaného výsledku,
• procesu zadávacího řízení dle všech vnitřních předpisů a v souladu s právním řádem a judikaturou,
• analýzy potřeb a změn při návrzích legislativních změn v oblasti zadávacích řízení,
• úkonů vedoucího oddělení jako řízení svěřeného oddělení a bezprostřední řízení zaměstnanců oddělení a určování forem a způsobů realizace úkolů oddělení.
Zpracovávání:
• zásadních právních výkladů a stanovisek k právním předpisům vztahujícím se k oborům služby, pod které spadá,
• podkladů pro všechna rozhodnutí týkají se zadávacích řízení,
• informací a údajů o veřejných zakázkách,
• přezkumu námitek účastníků zadávacího řízení včetně případné komunikace s nadřízeným orgánem dohledu,
• návrhů nových vnitřních předpisů a připomínky k návrhům ostatních útvarů.
Podílení se:
• na tvorbě nových vnitřních předpisů, tj. návrhů koncepčního řešení uplatňování zejména zákona týkajícího se zadávání veřejných zakázek,
• na zpracování podkladů v rámci řízení o přezkoumání úkonu zadavatele.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
vrchní ministerský rada v oddělení metodiky a dohledové agendy znalců a tlumočníků odboru insolvenčního a soudních znalců | | 01.04.2023 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.05.2023 |
Přihlášky do: | 01.04.2023 |
Popis místa: |
Chcete se aktivně podílet na zlepšování kvality znaleckých posudků? Staňte se součástí týmu,
který k tomu má nástroje – metodické vedení znalecké činnosti a správní řízení (o přestupku) se znalci.
CO NABÍZÍME
• Stabilní zaměstnání se zázemím velké státní instituce
• 5 týdnů dovolené (+ 5 dnů sickdays)
• MultiSport karta
• eStravenky (příspěvek na stravování)
• Výuka cizích jazyků
• Flexibilní pracovní doba s možností home office
• Příjemný kolektiv
• Zajímavou a odpovědnou práci
• Profesní růst
• Samostatnost
• Možnost zkráceného úvazku
Místo vhodné pro rodiče s dětmi
VAŠE ROLE V TÝMU
• vedení správních řízení, včetně mediálně známých kauz (vypořádávání právní argumentace předních advokátních kanceláří)
• spolupráce se soudy, policií a dalšími orgány veřejné moci
• spolupráce s vysokými školami a dalšími odbornými pracovišti |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
ministerský rada v oddělení stížností pro porušení zákona odboru dohledu a kárné agendy | | 01.04.2023 |
Služební místo: | ministerský rada |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.04.2023 |
Přihlášky do: | 01.04.2023 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• koordinační a kontrolní činnosti v oblasti trestního přezkumu, přípravy a podávání stížností pro porušení zákona.
Zpracovávání:
• stanovisek, výkladů, analýz a vyjádření pro vedení ministerstva, jeho ostatní útvary, jakož i další orgány veřejné správy v otázkách týkajících se působnosti oddělení,
• věcných návrhů legislativních a nelegislativních materiálů, koncepčních a metodických materiálů týkajících se působnosti oddělení.
Podílení se:
• na celostátní koordinaci a usměrňování procesu vyřizování podnětů ke stížnosti pro porušení zákona,
• na výkonu komplexních právních činností v oboru státní služby ústředního správního úřadu, vypracovávání zásadních právních výkladů a stanovisek a stanovování obecných postupů aplikace právních předpisů včetně řešení věcně a právně složitých případů a zastupování v soudních a obdobných sporech. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|