Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
vrchní ředitel/ředitelka sekce ekonomické a správní v Ministerstvu spravedlnosti ČR | | 25.05.2025 |
Služební místo: | vrchní ředitel/ředitelka sekce |
Platová třída: | 16. |
Obor služby: | 1 - finance 37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek 4 - hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace
|
Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.07.2025 |
Přihlášky do: | 25.05.2025 |
Popis místa: |
Odpovědnost:
• za koncepční směřování, metodické vedení, odbornost a plynulost vyřizování agend spadajících do působnosti sekce,
• za koordinaci činností na úseku rozpočtu a státního závěrečného účtu kapitoly Ministerstva spravedlnosti, metodiky účetnictví, finančního a účetního výkaznictví resortu a ekonomických analýz,
• za materiálně technický provoz ministerstva,
• za plnění funkce zřizovatele vůči příspěvkovým organizacím (zotavovnám),
• za správu, rozvoj a budování informačních systémů u soudů, státních zastupitelství, ostatních organizačních složek resortu a na ministerstvu ve spolupráci s věcnými útvary ministerstva,
• za zapojení ministerstva a resortu do komunitárních a jiných programů finanční pomoci poskytovaných EU a třetími státy,
• za metodické řízení spojené s poskytováním dotací nevládním neziskovým organizacím, akreditací jejich činností a za kontrolní činnost v této oblasti,
• za hospodaření s prostředky státního rozpočtu,
• za koncepci informační politiky a rozvoje informačních technologií a na strategii informačních systémů resortu.
Služební úřad poskytuje následující benefity: pružnou pracovní dobu, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům, homeoffice, 5denní rehabilitační pobyt na Zotavovně Pracov plně hrazený ze zdravotního pojištění, dětskou skupinu pro děti od 1,5 roku do předškolního věku, průběžné vzdělávání, jazykové kurzy, příspěvek na stravování, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, příspěvek na produkty spoření na stáří, posilovnu v budově ministerstva, příspěvek na kartu Multisport, možnost příspěvku na volnočasové aktivity, sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky (dny zdraví a sportu, jóga, letní kino, mikulášská, dětský den, vánoční/velikonoční dílna, turnaj ve stolním tenisu, knižní bazar). |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
Čestné prohlášení dle 451/1991 Sb. |
|
Právník/Právnička v odboru informatiky | | 18.5.2025 |
Služební místo: | Ministerský rada |
Platová třída: | 14 |
Obor služby: | 28 - Informační a komunikační technologie 37 - Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
|
Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16, 128 00 Praha 2 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.6.2025 |
Přihlášky do: | 18.5.2025 |
Popis místa: |
Máte zájem o práci v oblasti IT? Připojte se k našemu týmu na a podílejte se na přípravě veřejných zakázek a smluv za IT!
ZAJIŠŤOVÁNÍ:
• právní podpory odboru informatiky zejména v oblasti veřejných zakázek, občanského
a závazkového práva,
• analýz návrhů řešení, připomínkování a příprav smluv, právní podpory projektů, spolupráce s
projektovými manažery, výkladu a připomínkování právních a vnitřních předpisů, tvorby
vnitřních předpisů,
• vedení právních jednání s dodavateli, správními úřady, orgány státní správy, podřízenými
státními podniky.
ZPRACOVÁVÁNÍ:
• odborných stanovisek k procesu zadávání veřejných zakázek v zadávacím řízení i mimo něj,
• analýzy k návrhů řešení a přípravu smluv.
PREFEROVANÉ VZDĚLÁNÍ A KVALIFIKACE:
• Magisterský titul v oboru právo,
• Specializace na právo informačních technologií je výhodou.
ZKUŠENOSTI:
• Právní otázky týkající se softwarových licencí, ochrany osobních údajů, kybernetické bezpečnosti a smluvních vztahů v IT.
NABÍZIME:
Služební úřad poskytuje následující benefity: pružnou pracovní dobu, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům, homeoffice, 5denní rehabilitační pobyt na Zotavovně Pracov plně hrazený ze zdravotního pojištění, dětskou skupinu pro děti od 1,5 roku do předškolního věku, průběžné vzdělávání, jazykové kurzy, příspěvek na stravování, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, příspěvek na produkty spoření na stáří, posilovnu v budově ministerstva, příspěvek na kartu Multisport, možnost příspěvku na volnočasové aktivity, sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Právník/právnička v oddělení styku s veřejností kanceláře člena vlády | | 21.5.2025 |
Služební místo: | Ministerský rada v oddělení styku s veřejností kanceláře člena vlády |
Platová třída: | 13 |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16, 128 10 Praha 2 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.6.2025 |
Přihlášky do: | 21.5.2025 |
Popis místa: |
ZAJIŠŤOVÁNÍ:
• výkonu činností vyplývající pro ministerstvo ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
• analýz judikatury vztahující se k agendě svobodného přístupu k informacím a ochrany osobních údajů,
• poskytování metodické pomoci organizačním útvarům ministerstva a podřízeným organizačním složkám resortu,
• přípravy spisové dokumentace pro rozkladovou komisi v případech, kdy byl podán rozklad proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace.
ZPRACOVÁVÁNÍ:
• návrhů rozhodnutí o odvolání proti rozhodnutí soudu, Probační a mediační služby ČR, Generálního ředitelství Vězeňské služby ČR, Institutu pro kriminologii a sociální prevenci či Justiční akademie o odmítnutí žádosti o informace vztahující se k jejich působnosti,
• návrhů rozhodnutí o stížnosti na postup soudu, Probační a mediační služby ČR, Generálního ředitelství Vězeňské služby ČR, Institutu pro kriminologii a sociální prevenci či Justiční akademie při vyřizování žádosti o informace,
• podkladů pro výzvy k úhradě nákladů spojených s vyřizováním žádostí o informace.
PODÍLENÍ SE:
• na vyřizování žádostí o informace a poskytování informací vztahujících se k působnosti ministerstva, a to písemně, telefonicky i osobně,
• na přípravě interních normativních předpisů ministerstva týkajících se aplikace zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
• na vedení spisové služby oddělení.
POŽADUJEME:
- VŠ v magisterském studijním programu v oboru právo a právní věda
NABÍZIME:
Služební úřad poskytuje následující benefity: pružnou pracovní dobu, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům, homeoffice, 5denní rehabilitační pobyt na Zotavovně Pracov plně hrazený ze zdravotního pojištění, dětskou skupinu pro děti od 1,5 roku do předškolního věku, průběžné vzdělávání, jazykové kurzy, příspěvek na stravování, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, příspěvek na produkty spoření na stáří, posilovnu v budově ministerstva, příspěvek na kartu Multisport, možnost příspěvku na volnočasové aktivity, sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
právník/právnička v oddělení právní a smluvní agendy odboru právního | | 20.5.2025 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení právní a smluvní agendy odboru právního v Ministerstvu spravedlnosti ČR |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 4 - hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace
|
Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16, 128 10 Praha 2 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.06.2025 |
Přihlášky do: | 20.5.2025 |
Popis místa: |
Posuzování smluvních dokumentů uzavíraných Ministerstvem spravedlnosti. Posuzování smluvních dokumentů uzavíraných organizačními složkami resortu justice týkající se nakládání s majetkem státu, a to zejména v oblasti převodů nemovitostí a užívacích vztahů. Vypracování stanovisek a vyjádření, metodické vedení a stanovení právních postupů při nakládání s majetkem v rámci resortu justice. Příprava a posuzování resortních instrukcí a vnitřních pokynů v rámci Ministerstva spravedlnosti. Zastupování Ministerstva spravedlnosti u soudu v oblasti nakládání s majetkem státu.
Služební úřad poskytuje následující benefity: pružnou pracovní dobu, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům, homeoffice, 5denní rehabilitační pobyt na Zotavovně Pracov plně hrazený ze zdravotního pojištění, dětskou skupinu pro děti od 1,5 roku do předškolního věku, průběžné vzdělávání, jazykové kurzy, příspěvek na stravování, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, příspěvek na produkty spoření na stáří, posilovnu v budově ministerstva, příspěvek na kartu Multisport, možnost příspěvku na volnočasové aktivity, sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|