Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
2x vrchní ministerský rada v oddělení odškodňování a vymáhání souvisejících pohledávek odboru odškodňování | | 05.01.2025 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha - Legerova 7 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.02.2025 |
Přihlášky do: | 05.01.2025 |
Popis místa: |
Jedná se o služební poměr na dobu neurčitou.
NÁPLŇ PRÁCE:
Zajišťování:
• mimosoudních jednání o žádostech o náhradu škody či nemajetkové újmy dle zák. č. 82/1998 Sb.,
• účasti při soudních jednáních jménem České republiky – Ministerstva spravedlnosti v rámci řízení o žalobách na odškodnění dle z. č. 82/1998 Sb.,
• vymáhání regresních úhrad dle zák. č. 82/1998 Sb.,
• vymáhání pohledávek přiznaných soudem na náhradě nákladů řízení a dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru,
• zástupu po dobu nepřítomnosti vedoucí oddělení peněžité pomoci a odškodňování.
Zpracovávání:
• žádostí o odškodnění dle zák. č. 82/1998 Sb., za tímto účelem prověřuje obsah soudních a jiných spisů, vyžaduje a vyhodnocuje stanoviska orgánů a osob, z jejichž činnosti je tvrzen vznik škody či nemajetkové újmy, formuluje konečné stanovisko k uplatněnému nároku na odškodnění,
• vymáhání nároků na regresní náhradu, jakož i vymáhání dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru,
• návrhů procesních úkonů v rámci zástupčí agendy – zajišťování procesních práv České republiky v řízeních o náhradu škody a nemajetkové újmy dle zák. č. 82/1998 Sb. a ve věcech vymáhání regresních nároků a dalších pohledávek vzešlých z činnosti útvaru,
• návrhů schvalovacích doložek pro výplatu mimosoudně přiznaných odškodnění a pro výplatu plnění na základě soudních rozhodnutí.
NABÍZIME:
• 5 týdnů dovolené
• 5 sick days
• 5 dní studijního volna
• příspěvek na penzijní připojištění
• posilovnu, saunu
• jazykové kurzy
• dětskou skupinu Justinka a mnoho dalšího
POŽADUJEME:
• VŠ vzdělání v magisterském studijním programu v oboru právo
• zodpovědnost
• spolehlivost
• ochotu učit se novým věcem |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Ministerský rada oddělení právní a smluvní agendy odboru právního | | 9.12.2024 |
Služební místo: | Ministerský rada oddělení právní a smluvní agendy odboru právního |
Platová třída: | 13. platová třída |
Obor služby: | 4 - hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace
|
Místo výkonu: | Ministerstvo spravedlnosti, Vyšehradská 427/16; Praha 2, Nové Město; 128 10 Praha 28 |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | |
Přihlášky do: | 9.12.2024 |
Popis místa: |
Na služebním místě jsou vykonávány činnosti zahrnující přípravu podkladů a zápisů pro jednání Komise pro nakládání s nemovitým majetkem Ministerstva spravedlnosti, koordinaci a metodickou podporu při hospodaření s majetkem organizačních složek státu, posuzování smluvní dokumentace týkající se majetku státu, poskytování poradenství a právní podpory v rámci resortu a zastupování Ministerstva spravedlnosti před soudy ve věcech nakládání s majetkem státu. Dále je součástí agendy zpracovávání právních stanovisek, potvrzení a souhlasů s výmazem pohledávek zapsaných v katastru nemovitostí, příprava stanovisek a vyjádření pro organizační složky, vytváření komplexních stanovisek k návrhům resortních a vnitřních předpisů Ministerstva spravedlnosti, jakož i stanovisek k návrhům koncepčně nových právních předpisů s celostátní působností v rámci připomínkového řízení. |
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
Čestné prohlášení dle 451/1991 Sb. |
|
vrchní ministerský rada v oddělení strategie a řízení eJustice odboru eJustice | | 06.01.2025 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada |
Platová třída: | 14. - po zapracování možnost osobního příplatku |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 01.02.2025 |
Přihlášky do: | 06.01.2025 |
Popis místa: |
Odbor eJustice hledá novou kolegyni či kolegu na pozici vrchního ministerského rady do oddělení strategie a řízení eJustice.
Na této pozici budete zapojeni do procesu příprav nových informačních systémů pro justici, a to jak na národní, tak i evropské úrovni. Vaší hlavní náplní práce bude analytická činnost v oblasti digitalizace justice, zahrnující definování, analýzu a posuzování legislativních, věcných a funkčních požadavků na tyto systémy. Budete také hodnotit a připomínkovat návrhy řešení, detailní analýzy a další podklady od dodavatelů v rámci vývoje nových systémů.
Dále budete zpracovávat stanoviska k legislativním návrhům, zejména s ohledem na jejich vliv na digitalizaci justice, a posuzovat jejich dopad na stávající a nové systémy. Součástí Vaší práce bude i zapojení do projektových týmů ministerstva zaměřených na digitalizaci justice, účast na resortních i meziresortních pracovních skupinách a příprava podkladů či výstupů z těchto jednání.
Nabízíme služební poměr na dobu neurčitou, ve 14. platové třídě, s možností osobního ohodnocení a čtvrtletních odměn dle dosažených výsledků. Jako zaměstnanec státní správy budete mít k dispozici atraktivní benefity státní správy, mezi něž patří 5 týdnů dovolené, 5 sick days, příspěvek na penzijní spoření, posilovna v budově ministerstva, jazykové kurzy, dětská skupina Justínka, stravenkový paušál a mnoho dalších zajímavých aktivit.
Pro danou pozici je požadavek vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu, aktivní a zodpovědný přístup, samostatnost a spolehlivost v plnění úkolů i komunikaci v týmu. Nového kolegu či novou kolegyni rádi zaučíme a seznámíme s náplní práce.
Přidejte se k nám a buďte součástí rozvoje moderní justice!
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Pracovní pozice: | | Vyvěšeno do: |
referent společné státní správy a samosprávy v oddělení mediace, akreditací a postihu vinklaření | | 16.12.2024 |
Pracovni místo: | Referent společné státní správy a samosprávy |
Platová třída: | 10. |
Místo výkonu: | Praha - Legerova 49 |
Doba: | Na dobu určitou |
Předpokládáný nástup: | 2.1.2025 |
Přihlášky do: | 16.12.2024 |
Kontakt: | aneta.novakova@msp.gov.cz |
Popis místa: |
Chcete se rozvíjet a současně přispívat ke zlepšení mediačního prostředí? Máte možnost, aktuálně doplňujeme náš tým o novou posilu. Hlavní úlohou našeho týmu je rozvoj mediace skrze budování odborných standardů, výkon správního dohledu, organizováním profesních zkoušek, výzkumu a dalších činností budujících funkční mediační prostředí v České republice. Nová posila dostane příležitost se zapojit do všech zmíněných oblastí.
CO NABÍZÍME:
• Možnost profesního růstu (nejen) v oblasti mediace – a to jak skrze školení zaměstnanců, tak skrze aktivní účast na výše zmíněných akcích
• Možnost aktivně spolupracovat s předními odborníky v oblasti mediace, špičkami justice
a zástupci dalších právnických profesí
• Zázemí velké státní instituce a jistotu stabilního zaměstnání spojenou se služebním místem
ve 10. platové třídě (z existujících 16), a motivační složku platu
a zaměstnanecké benefity:
• 5 týdnů dovolené, až 5 dnů sickdays (dle výše úvazku) a časovou flexibilitu zohledňující aktuální studijní potřeby
• Možnost prohlubovat si vzdělání ve služební době, včetně znalosti cizích jazyků
• Příspěvek na stravování, příspěvek na MultiSportku, hrazené sportovní a kulturní aktivity
• Pružná pracovní doba s možností home office
• Moderní kanceláře v centru Prahy u I. P. Pavlova
• Příjemný (pro mediaci nadchnutý) kolektiv
• Pro studenty právnických fakult možnost absolvování (uznání) praxe za kredity (dle vypsaných předmětů konkrétní fakulty)
|
Požadujeme: |
CO OČEKÁVÁME:
• aktivní (motivovaný) přístup k práci a ochotu se učit novým věcem
• studium v magisterském programu v oboru právo (tj. znalost zákona o mediaci a základní znalost správního řádu a dalších relevantních předpisů)
• pozitivní vztah k mediaci je výhodou
• analytické myšlení a schopnost komplexního a inovativního uvažování
• zodpovědnost za svěřenou agendu a postupná samostatnost
• pokročilou znalost alespoň jednoho cizího jazyka |
Další informace: |
Tato pozice je vhodná pro studenty, tj. počítáme s možností zkráceného úvazku, přičemž preferujeme úvazek v rozsahu 0,5.
V případě zájmu zašlete své CV a motivační dopis na výše uvedenou e-mailovou adresu. |
|