Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní
službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba
a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě
(např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu.
Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební
volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě
na úřednickou zkoušku.
Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
ministerský rada v oddělení insolvenčním odboru insolvenčního a soudních znalců | | 14.2.2021 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení insolvenčním odboru insolvenčního a soudních znalců |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.3.2021 |
Přihlášky do: | 14.2.2021 |
Popis místa: |
Zpracovávání:
• analytických materiálů o průběhu obecných i zvláštních insolvenčních procesů a jejich dopadů do právní sféry dotčených subjektů, včetně hodnocení vhodnosti zvolené legislativní úpravy,
• na základě analytických výstupů věcných záměrů zákonů a návrhů zákonů a jiných právních předpisů z oblasti práva insolvenčního, včetně právních předpisů týkajících se postavení insolvenčních správců a nelegislativní materiály týkající se této problematiky,
• návrhů procesních úkonů a postupů v soudních a obdobných sporech.
Zajišťování:
• a koordinace komplexního výkonu dohledových pravomocí Ministerstva spravedlnosti nad insolvenčními správci,
• komplexního vedení řízení o přestupcích a správního řízení navazujícího na kontrolní činnosti,
• komplexního vedení řízení o návrhu na vydání povolení a zvláštního povolení vykonávat činnost insolvenčního správce podle zákona o insolvenčních správcích a správního řádu,
• a komplexní vedení řízení o uznání odborné kvalifikace insolvenčního správce podle zákona o insolvenčních správcích,
• právního zastoupení Ministerstva spravedlnosti v rámci soudních a dalších řízení.
Podílení se
• v rozsahu své činnosti na sdílení a výměně dobré praxe s orgány činnými v trestím řízení.
Odpovědnost
• za plnění úkolů podle pokynů vedoucího oddělení a ředitele odboru v rozsahu oboru služby a platového zařazení.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru |
|
vrchní ministerský rada v oddělení personálních záležitostí justice odboru organizace justice | | 3.2.2021 |
Služební místo: | vrchní ministerský rada v oddělení personálních záležitostí justice odboru organizace justice |
Platová třída: | 14. |
Obor služby: | 18 - Pracovněprávní vztahy 19 - Platy 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.3.2021 |
Přihlášky do: | 3.2.2021 |
Popis místa: |
Zajišťování:
• tvorby koncepcí organizační výstavby soudů, státních zastupitelství a ostatních organizačních složek státu působících v resortu a výkon státní a personální správy justice a koncepce pracovních vztahů zaměstnanců soudů a státních zastupitelství, soudců a státních zástupců a způsobu jejich odměňování,
• úkolů souvisejících s realizací zákonů o soudech a soudcích, o státním zastupitelství,
o notářích a jejich činnosti (notářský řád), o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) v personální oblasti, včetně správního řízení.
Zpracovávání:
• podkladů pro rozhodování ve věcech svěřených v personální oblasti do pravomoci ministra spravedlnosti,
• rozborů a analýz v oblasti personálního obsazení soudů a státních zastupitelství,
• stanovisek k materiálům předkládaným do vlády.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru |
|
ministerský rada v oddělení soudních znalců a tlumočníků odboru insolvenčního a soudních znalců | | 29.1.2021 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení soudních znalců a tlumočníků odboru insolvenčního a soudních znalců |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.3.2021 |
Přihlášky do: | 29.1.2021 |
Popis místa: |
• komplexní výkon dohledových pravomocí nad tlumočníky a překladateli a dále nad znalci, znaleckými kancelářemi a znaleckými ústavy, včetně prověřování, zda postupují v souladu s obecně uznávanými postupy a standardy daného oboru a odvětví,
• komplexní vedení licenčních řízení znalců, tlumočníků a překladatelů, znaleckých kanceláří a znaleckých ústavů,
• komplexní vedení řízení o přestupcích a další správní řízení ve znalecké a tlumočnické oblasti, včetně odvolacích správních řízení v postavení orgánu II. stupně,
• právní zastoupení Ministerstva spravedlnosti v rámci soudních a dalších řízení,
• zpracovávání souborných analytických materiálů a výstupů o průběhu oddělením prověřovaných činností znalců, tlumočníků a překladatelů, znaleckých kanceláří a znaleckých ústavů a souvisejících procesů, jakož i dalších dozorovaných osob, a jejich dopady do právní sféry dotčených subjektů, včetně hodnocení vhodnosti zvolené legislativní úpravy,
• zpracovávání stanovisek k materiálům legislativní i nelegislativní povahy, včetně materiálů pro jednání mezinárodních orgánů a orgánů EU, které se dotýkají této problematiky,
• zpracovávání informací k materiálům určeným pro jednání vlády legislativní i nelegislativní povahy, které se dotýkají této problematiky,
• zpracovávání návrhů procesních úkonů a postupů v soudních a obdobných sporech,
podílení se na posuzování splnění podmínek pro jmenování znalcem v příslušném oboru, odvětví a specializaci u znalců jmenovaných podle zákona č. 36/1967 Sb., v kontextu nových oborů a odvětví stanovených zákonem č. 254/2019 Sb. a prováděcím předpisem.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru |
|
ministerský rada v oddělení akreditací a boje s vinklařením odboru insolvenčního a soudních znalců | | 11.2.2021 |
Služební místo: | ministerský rada v oddělení akreditací a boje s vinklařením |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 22 - Legislativa a právní činnost
|
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 15.03.2021 |
Přihlášky do: | 11.2.2021 |
Popis místa: |
• komplexní vedení řízení o udělení, změnách a zrušení akreditace pro poskytování služeb v oblasti oddlužení podle insolvenčního zákona a správního řádu,
• koordinace komplexního výkonu dohledových pravomocí Ministerstva spravedlnosti nad poskytováním služeb v oblasti oddlužení akreditovanými osobami,
• koordinace komplexního výkonu dohledových pravomocí Ministerstva spravedlnosti nad činností mediátorů,
• komplexní vedení řízení o přestupcích na úseku neoprávněného poskytování služeb v oblasti oddlužení,
• komplexní vedení řízení o přestupcích na úseku pokoutného poskytování služeb advokátů, notářů, soudních exekutorů a mediátorů,
• provádění zápisů a změn zápisů v seznamu akreditovaných osob podle insolvenčního zákona,
• právní zastoupení Ministerstva spravedlnosti v rámci soudních a dalších řízení.
• zpracovávání analytických a podkladových materiálů o právních a výkladových aspektech dohledové činnosti na úseku služeb v oblasti oddlužení, na úseku činnosti mediátorů a na úseku pokoutného poskytování služeb advokátů, notářů, soudních exekutorů a mediátorů,
• zpracovávání analytických a podkladových materiálů o působení oprávněných zpracovatelů návrhů a neoprávněně podnikajících subjektů na úseku služeb v oblasti oddlužení a jejich vlivu na insolvenční prostředí,
• zpracovávání stanovisek k připravovaným legislativním a nelegislativním návrhům, včetně materiálů pro jednání mezinárodních orgánů a orgánů EU, které se týkají úseku služeb v oblasti oddlužení, úseku činnosti mediátorů a úseku pokoutného poskytování služeb advokátů, notářů, soudních exekutorů a mediátorů.
• podílení se v rozsahu své činnosti na spolupráci a výměně stanovisek s profesními komorami a dalšími subjekty na úseku poskytování služeb v oblasti oddlužení, na úseku výkonu činností mediátorů a na úseku pokoutného poskytování služeb advokátů, notářů, soudních exekutorů a mediátorů,
• podílení se v rozsahu své činnosti na podpoře opatření směřujících k ochraně zájmů osob usilujících o vstup do oddlužení.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru |
|
Ministerský rada v oddělení finanční a majetkové kontroly v odboru kontroly | | 6.2.2021 |
Služební místo: | ministerský rada |
Platová třída: | 13. |
Obor služby: | 4 - hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace
|
Místo výkonu: | Praha - s vysíláním na služební cesty po celé ČR |
Doba: | Na dobu neurčitou |
Předpokládáný nástup: | 1.3.2021 |
Přihlášky do: | 6.2.2021 |
Popis místa: |
• Zajišťování systémové celoresortní i individuální kontroly a analýzy ve vazbě na celostátní kontrolní mechanizmy v ekonomické oblasti, včetně zadávání veřejných zakázek na ministerstvu a v organizačních složkách jeho resortu – výkon kontrolní činnosti je z velké části realizován formou vysílání na služební cesty mimo Prahu, po celé ČR.
• Zajišťování kontroly a provádění analýz hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti nakládání s rozpočtovými a mimorozpočtovými prostředky.
• Zpracovávání stanovisek k materiálům z oblasti působení odboru kontroly v rámci připomínkového řízení ve vazbě na celoresortní kontrolní mechanizmy.
• Zpracovávání výsledných kontrolních materiálů o výsledcích kontrolní činnosti na základě vlastní kontrolní činnosti.
• Zpracovávání souhrnné a analytické zprávy o výsledcích kontrolní činnosti z hlediska výsledků vlastní kontrolní činnosti i závěrů dalších kontrolních složek.
|
Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru |
|
Pracovní pozice: | | Vyvěšeno do: |
Právník – vrchní ministerský rada v oddělení rozpočtu běžných výdajů odboru ekonomického | | 28.1.2021 |
Pracovni místo: | Právník - vrchní ministerský rada v oddělení rozpočtu běžných výdajů |
Platová třída: | 14. |
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu určitou |
Předpokládáný nástup: | 1.4.2021 |
Přihlášky do: | 28.1.2021 |
Kontakt: | mcizek@msp.justice.cz |
Popis místa: |
• zajišťování metodické a koordinační činnosti v souvislosti se zákonem 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a vyhlášky 323/2002 Sb. o rozpočtové skladbě,
• zajišťování metodické a koordinační činnosti spočívající v řešení problematiky hospodaření s neinvestičními výdaji v celé kapitole,
• zpracovávání návrhů změn a úprav zákona 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a vyhlášky 323/2002 Sb. o rozpočtové skladbě,
• zpracovávání připomínek k návrhům právních předpisů a novelizací právních předpisů související s ekonomickou činností a s dopady do rozpočtu,
• zpracovávání podkladů k rozpisu rozpočtu, výhledů rozpočtu a podklady k sestavení státního závěrečného účtu,
• zpracovávání návrhů zásadních obecných postupů vedoucích ke snižování výdajů a zvyšování příjmů,
• zpracovávání východisek financování za oblast Vědy a výzkumu, Programu protidrogové politiky, Programu sociální prevence a prevence kriminality, odškodňování a dotací.
• podílení se na posuzování a tvorbě metodických pokynů u konkrétních programů (projektů) spolupráce ČR a EU a Finančních mechanismů z hlediska financování běžných výdajů a realizace jejich financování,
• podílení se na plnění úkolů souvisejících s uplatňováním zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
• odpovědnost za správné, úplné a bezchybné vyřízení přidělených úkolů,
• odpovědnost za vedení spisu přiděleného k vyřízení, dodržování povinností vyplývajících ze spisového řádu, sledování schvalovacího procesu až do vypravení písemnosti. Uzavírání spisů ve spisové službě po jejich konečném vyřízení.
• spolupráce s Ministerstvem financí,
• spolupráce se všemi sekcemi rezortu,
• spolupráce se všemi podřízenými organizačními složkami kapitoly,
• spolupráce s některými dalšími kapitolami a OSS (MV, NÚKIB...).
|
Požadujeme: |
vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu v oblasti práva, bezúhonnost, spolehlivost, uživatelskou znalost PC, odpovědnost, organizační a komunikační schopnosti, praktické a samostatné myšlení a kultivovaný písemný a slovní projev; zaslání CV na výše uvedenou e-mailovou adresu. |
Další informace: |
Nabízíme:
5 týdnů dovolené, 5 sick days, stravenky, vzdělávací kurzy, zdravotní cvičení, sauna, posilovna, příspěvek na penzijní připojištění, dětská skupina od 1 roku dítěte, multisport karta pro sportovní i relaxační vyžití, masáže za zvýhodněné ceny.
|
|
Ekonom – vrchní ministerský rada v oddělení rozpočtu běžných výdajů odboru ekonomického | | 28.1.2021 |
Pracovni místo: | Ekonom - vrchní ministerský rada v oddělení rozpočtu běžných výdajů |
Platová třída: | 14. |
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu určitou |
Předpokládáný nástup: | 1.3.2021 |
Přihlášky do: | 28.1.2021 |
Kontakt: | mcizek@msp.justice.cz |
Popis místa: |
• zajišťování koncepce financování resortu u soudů, státních zastupitelství, Aparátu MSp, Rejstříku trestu, Probační a mediační služby, Justiční akademie, Institutu pro kriminologii a sociální prevenci a Vězeňské služby ČR, sociálních dávek u Vězeňské služby ČR a stanovení příspěvku příspěvkovým organizacím u MSp,
• zajišťování stanovování zásad a principů tvorby finančních částí operačních programů a programových dokumentů včetně vyhodnocování realizace přijatých principů finančních částí operačních programů a programových dokumentů a projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie případně z obdobných zdrojů,
• zajišťování metodické a koordinační činnosti spočívající v řešení problematiky hospodaření s neinvestičními výdaji v celé kapitole
• zpracovávání podkladů k rozpisu rozpočtu, výhledů rozpočtu a podklady k sestavení státního závěrečného účtu,
• zpracovávání návrhů zásadních obecných postupů vedoucích ke snižování výdajů a zvyšování příjmů,
• zpracovávání východisek financování za oblast Vědy a výzkumu, Programu protidrogové politiky, Programu sociální prevence a prevence kriminality, odškodňování a dotací,
• zpracovávání rozpočtových opatření v souladu s regulací čerpání rozpočtu a vede evidence jejich změn
• podílení se na posuzování návrhů právních předpisů s celostátní působností z hlediska rozpočtového zajištění,
• podílení se na posuzování a tvorbě metodických pokynů u konkrétních programů (projektů) spolupráce ČR a EU a Finančních mechanismů z hlediska financování běžných výdajů a realizace jejich financování,
• podílení se na plnění úkolů souvisejících s uplatňováním zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
• odpovědnost za správný, úplný a bezchybný rozpis rozpočtu,
• odpovědnost za realizaci správných, úplných a bezchybných rozpočtových opatření,
• odpovědnost za správné, úplné a bezchybné vyřízení přidělených úkolů,
• odpovědnost za vedení spisu přiděleného k vyřízení, dodržování povinností vyplývajících ze spisového řádu, sledování schvalovacího procesu až do vypravení písemnosti. Uzavírání spisů ve spisové službě po jejich konečném vyřízení.
• spolupráce s Ministerstvem financí,
• spolupráce se všemi sekcemi rezortu,
• spolupráce se všemi podřízenými organizačními složkami kapitoly,
• spolupráce s některými dalšími kapitolami a OSS (MV, NÚKIB...).
|
Požadujeme: |
vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu, bezúhonnost, spolehlivost, uživatelskou znalost PC, odpovědnost, organizační a komunikační schopnosti, praktické a samostatné myšlení a kultivovaný písemný a slovní projev; zaslání CV na výše uvedenou e-mailovou adresu.
|
Další informace: |
Nabízíme:
5 týdnů dovolené, 5 sick days, stravenky, vzdělávací kurzy, zdravotní cvičení, sauna, posilovna, příspěvek na penzijní připojištění, dětská skupina od 1 roku dítěte, multisport karta pro sportovní i relaxační vyžití, masáže za zvýhodněné ceny.
|
|
Právník v oddělení trestně právní legislativy odboru legislativního | | 1.2.2021 |
Pracovni místo: | Právník v oddělení trestně právní legislativy |
Platová třída: | 14. |
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu určitou |
Předpokládáný nástup: | 1.3.2021 |
Přihlášky do: | 1.2.2021 |
Kontakt: | pforejt@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Hledáme do svého legislativního týmu uchazeče, kterým není lhostejný stav právního prostředí v České republice a kteří se chtějí na jeho zlepšení podílet.
Náplní práce je zejména sjednávání evropských předpisů v oblasti trestního práva hmotného i procesního (s výjimkou předpisů z oblasti mezinárodní justiční spolupráce ve věcech trestních) a příprava a sjednávání mezinárodních smluv v této oblasti. S tím souvisí i příprava věcných podkladů pro jednání Výboru pro EU, CATS, Rady SVV a Výboru stálých zástupců (COREPER) ve vymezené oblasti působnosti, účast v rámci příslušných výborů a pracovních orgánů EU, účast v odborných komisích, účast na hodnocení slučitelnosti národní právní úpravy s předpisy EU a mezinárodními smlouvami v trestní oblasti, účast v pracovních orgánech Úřadu vlády, na jednáních v Poslanecké sněmovně a Senátu Parlamentu ČR apod. Mezi další činnosti patří i podíl na zpracování věcných záměrů zákonů a návrhů zákonů a jiných právních předpisů z oblasti práva trestního hmotného a procesního a nelegislativních materiálů týkající se této problematiky.
|
Požadujeme: |
• svéprávnost
• bezúhonnost
• výbornou znalost českého jazyka
• znalost AJ na úrovni B2
• vysokoškolské vzdělání získané řádným ukončením studia v magisterském studijním programu v oblasti práva na vysoké škole v České republice
• zájem o obor trestního práva a ochotu přemýšlet nad právními problémy a hledat jejich řešení
• ochotu učit se novým věcem
• výhodou předchozí praxe v oboru trestního práva
|
Další informace: |
NABÍZÍME:
- možnost podílet se na tvorbě unijních předpisů a mezinárodních smluv, utvářet tak rámec pro vnitrostátní legislativu a tím se podílet na kvalitě právního prostředí v České republice (aktivity Evropské unie lze čekat zejména v oblasti práv obětí, v oblasti trestných činů proti životnímu prostředí či v oblasti trestných činů z nenávisti),
- možnost podílet se na tvorbě právních předpisů v České republice, a utvářet tak právní prostředí v celé zemi,
- možnost setkávat se a pracovat s čelními představiteli jednotlivých právnických profesí a představiteli moci zákonodárné a výkonné,
- plnou započitatelnost praxe pro účely advokátní či justiční zkoušky,
- přátelské a tvůrčí pracovní prostředí v mladém kolektivu v centru Prahy,
- možnost dalšího vzdělávání – jazykové kurzy, bohatý výběr seminářů apod.,
- další zaměstnanecké benefity (např. stravenky, karta Multisport, posilovna, sauna, stolní tenis, příspěvek na penzijní připojištění apod.)
|
|
vrchní ministerský rada – právník do oddělení boje proti korupci Odboru střetu zájmů a boje proti korupci | | 31.1.2021 |
Pracovni místo: | právník do oddělení boje proti korupci |
Platová třída: | 14. |
Místo výkonu: | Praha |
Doba: | Na dobu určitou – zástup za dlouhodobě nepřítomného zaměstnance |
Předpokládáný nástup: | 15.2.2021 |
Přihlášky do: | 31.1.2021 |
Kontakt: | dfadrny@msp.justice.cz |
Popis místa: |
Koordinace plnění závazků České republiky vyplývajících z mezinárodních úmluv v oblasti boje proti korupci, tvorba koncepčních dokumentů v oblasti boje proti korupci, zajištění činnosti Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí a jejích pracovních komisí, komunikace se zahraničními a národními partnery, hodnocení korupčních rizik u návrhů právních předpisů v mezirezortním připomínkovém řízení. |
Požadujeme: |
Vysokoškolské vzdělání v oboru právo, velmi dobrou znalost anglického jazyka na úrovni C1, uživatelskou znalost práce na PC (OS Windows, Microsoft Office), velmi dobré komunikační a organizační dovednosti, pečlivost, spolehlivost, serióznost, ochotu učit se nové věci, vysoké pracovní nasazení, flexibilitu, týmovost, svéprávnost, bezúhonnost.
|
Další informace: |
5 týdnů dovolené, 5 sick days, stravenky, vzdělávací kurzy, zdravotní cvičení, sauna, posilovna, příspěvek na penzijní připojištění, dětská skupina od 1 roku dítěte, multisport karta pro sportovní i relaxační vyžití, masáže za zvýhodněné ceny. |
|