Ministerstvo spravedlnosti nabízí pozice ve služebním poměru, které se řídí zákonem o státní službě (č. 234/2014 Sb.), a v pracovním poměru podle zákoníku práce. Mimoto umožňujeme odborné stáže studentům vysokých škol.
Mezi základní rozdíly služebního poměru od pracovního patří šestiměsíční zkušební doba a povinnost složit úřednickou zkoušku z oboru služby systemizovaném na služebním místě (např. legislativa a právní činnost nebo informační a komunikační technologie) do jednoho roku od nástupu. Do úspěšného vykonání úřednické zkoušky je služební poměr na dobu určitou. Státní zaměstnanci mají nárok čerpat služební volno k individuálním studijním účelům v rozsahu šest pracovních dnů v kalendářním roce, což zaměstnanci hojně využívají právě k přípravě na úřednickou zkoušku.
| Služební pozice: | | Vyvěšeno do: |
právník/právnička v odboru insolvenčním | | 24.11.2025 |
| Služební místo: | právník/právnička |
| Platová třída: | 14. - po zapracování možnost osobního příplatku |
| Obor služby: | 22 - Legislativa 65 - právní činnost
|
| Místo výkonu: | Praha - Legerova 49 |
| Doba: | Na dobu neurčitou |
| Předpokládáný nástup: | 01.01.2026 |
| Přihlášky do: | 24.11.2025 |
| Popis místa: |
| Chcete se rozvíjet a současně přispívat ke zlepšení insolvenčního prostředí? Máte možnost, zcela mimořádně totiž doplňujeme tým o legislativce. Jeho úlohou je podílet se na férovém nastavení systému, který pomůže lidem z dluhových pastí a zároveň ochrání oprávněné zájmy věřitelů.
CO NABÍZÍME:
• Kreativní práci s celospolečenským významem spočívající převážně ve zpracování analýz, přípravě návrhů právních předpisů, účasti na jejich projednávání a ve vyhotovování stanovisek
k návrhům stakeholderů
• Profesní růst a získávání praxe pro účely složení odborné zkoušky; legislativní činnost je započitatelná pro justiční a advokátní zkoušky
• Možnost aktivně spolupracovat se špičkami justice, advokacie a dalších právnických profesí, zejména insolvenčních správců, dále s předními odborníky z Legislativní rady vlády, jakož
i s vrcholnými představiteli politické reprezentace, především s poslanci a senátory
• Mandát zastupovat ČR jako národní expert v Evropské unii, spolupráci na finalizaci a následné transpozici nové insolvenční směrnice, a také na dalších relevantních projektech EU v oblasti insolvenčního práva
• Spolupráce s oddělením dohledu ministerstva na přípravě benchmarků, metodických doporučení a výkladových stanovisek, jež mají přímý dopad na kvalitu a transparentnost insolvenčního řízení v České republice
• Zázemí velké státní instituce a jistotu stabilního zaměstnání spojenou se služebním místem
ve 14. platové třídě (z existujících 16), a motivační složku platu
a zaměstnanecké benefity:
• 5 týdnů dovolené, 5 dnů sickdays, 5 dnů volna k individuálním studijním účelům a rozšířený okruh překážek s náhradou platu,
• Možnost prohlubovat si vzdělání ve služební době, včetně znalosti cizích jazyků
• Příspěvek na stravování, příspěvek na MultiSportku, příspěvek na penzijní produkty, hrazené sportovní a kulturní aktivity
• Pružná pracovní doba s možností home office
• Moderní kanceláře v centru Prahy u I. P. Pavlova
• Příjemný kolektiv a možnost umístit dítě v dětské skupině Justinka
CO OČEKÁVÁME:
• Vysokoškolské vzdělání v oboru právo
• Analytické myšlení a schopnost komplexního a inovativního uvažování
• Samostatnost a zodpovědnost za svěřenou agendu
• Pokročilou znalost alespoň jednoho cizího jazyka
Tato pozice je vhodná i pro absolventy, nebo rodiče s dětmi (možný zkrácený úvazek). |
| Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
Specialista/Specialistka | | 10.11.2025 |
| Služební místo: | Specialistka/Specialistka v oddělení rozpočtu a podpory řízení odboru informatiky |
| Platová třída: | 12 |
| Obor služby: | 28 - Informační a komunikační technologie
|
| Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16, 128 00 Praha 2 |
| Doba: | Na dobu neurčitou |
| Předpokládáný nástup: | 1.12.2025 |
| Přihlášky do: | 10.11.2025 |
| Popis místa: |
| CO BUDE VAŠÍM ÚKOLEM?
• administrace investičních akcí organizačních složek státu dle pravidel programového
financování, jejich procesování v IS EDS/SMVS,
• práce spojené s přípravou návrhu rozpočtu a střednědobého výhledu za oblast programového
financování,
• realizace rozpočtu v rámci přidělených limitů a následné zpracování podkladů pro závěrečný
účet kapitoly,
• koordinace ICT projektů v rámci celého resortu MSp a spolupráce s kontrolními orgány.
Tvorba a vyhodnocování programů a podprogramů ICT financování v oblasti justice.
POŽADUJEM:
• vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu.
NABÍZIME:
• pružnou pracovní dobu, 25 dnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům, homeoffice, 5denní rehabilitační pobyt na Zotavovně Pracov plně hrazený ze zdravotního pojištění, dětskou skupinu pro děti od 1,5 roku do předškolního věku, průběžné vzdělávání, jazykové kurzy, příspěvek na stravování, odměnu k životnímu a služebnímu výročí, příspěvek na produkty spoření na stáří, posilovnu v budově ministerstva, příspěvek na kartu Multisport, možnost příspěvku na volnočasové aktivity, sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky (dny zdraví a sportu, jóga, letní kino, mikulášská, dětský den, vánoční/velikonoční dílna, turnaj ve stolním tenisu, knižní bazar). |
| Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
právník/právnička v oddělení organizace justice a resortní výchovy odboru strategie a koncepce justice | | 10.11.2025 |
| Služební místo: | právník/právnička |
| Platová třída: | 14. - po zapracování možnost osobního příplatku |
| Obor služby: | 65 - právní činnost
|
| Místo výkonu: | Praha - Vyšehradská 16 |
| Doba: | Na dobu neurčitou |
| Předpokládáný nástup: | 01.12.2025 |
| Přihlášky do: | 10.11.2025 |
| Popis místa: |
| Coby státní zaměstnanec v oddělení organizace justice a resortní výchovy budete připravovat rozbory a analýzy týkající se organizačních záležitostí justice, zpracovávat zásadní výklady a stanoviska vztahující se k této oblasti a navrhovat vlastní nápady a řešení, jež mohou zejména přispět ke zvýšení efektivity justice. Budete se podílet na přípravě koncepcí rozvoje soudů, státních zastupitelství a dalších organizačních složek státu působících v resortu justice a též se spolupodílet na tvorbě či komplexním posuzování návrhů právních předpisů z této oblasti.
K Vašim zásadním úkolům bude patřit plánování počtu soudců a soudních zaměstnanců pro celou soustavu obecných soudů, a to až na úroveň konkrétních agend jednotlivých soudů (tzv. soudní systemizace). K Vaší práci bude patřit též příprava podkladů a následně i vydávání správních rozhodnutí v oblasti působnosti útvaru.
Často budete spolupracovat i s Justiční akademií coby vzdělávací institucí pro soudy, státní zastupitelství i samotné Ministerstvo spravedlnosti na přípravě rozličných vzdělávacích metodických materiálů i dalších resortních dokumentů.
NABÍZÍME:
- 5 týdnů dovolené
- 5 sick days
- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům
- pružnou služební dobu
- možnost homeoffice
- dětskou skupinu Justinka
- průběžné vzdělávání
- jazykové kurzy
- Multisport kartu
- posilovnu a mnoho dalšího
POŽADUJEME:
- VŠ v magisterském studijním programu v oboru právo
|
| Více informací a požadavky | Žádost o přijetí do služebního poměru | Podmínky výkonu služby |
|
| Pracovní pozice: | | Vyvěšeno do: |
odborný referent/odborná referentka v oddělení licenční agendy znalců a tlumočníků odboru soudních znalců a tlumočníků | | 05.11.2025 |
| Pracovni místo: | odborný referent/odborná referentka |
| Platová třída: | 10. - po zapracování možnost osobního příplatku |
| Místo výkonu: | Praha - Legerova 49 |
| Doba: | Na dobu určitou s možností prodloužení |
| Předpokládáný nástup: | 15.11.2025 |
| Přihlášky do: | 05.11.2025 |
| Kontakt: | aneta.novakova@msp.gov.cz |
| Popis místa: |
| Na tomto pracovním místě budete zpracovávat:
• výstupy z kontrolních a správních řízení pro související souborné analytické a metodologické materiály,
• návrhy způsobu vyhotovení podkladových a výukových materiálů,
zajišťovat:
• zpracování pozvánek k obecné a zvláštní části vstupní zkoušky znalců a pozvánek ke vstupní zkoušce soudních tlumočníků a soudních překladatelů, evidenci úhrady poplatků za umožnění vykonání vstupní zkoušky a přípravu protokolů o průběhu vstupní zkoušky,
• změny zápisu údajů vedených seznamu znalců, znaleckých kanceláří, znaleckých ústavů, soudních tlumočníků a soudních překladatelů,
• komunikaci a koordinaci se spolupracujícími subjekty při přípravě podkladových a výukových materiálů pro výkon znalecké, tlumočnické a překladatelské činnosti,
• administrativní agendu spojenou s účastí spolupracujících subjektů
a podílet se na:
• na zpracování podkladových a výukových materiálů pro výkon znalecké, tlumočnické a překladatelské činnosti,
• na vytváření obsahu a spravování webových stránek oddělení,
• na vyřizování dotazů dohlížených subjektů, orgánů veřejné moci a veřejnosti souvisejících s agendou znalecké, tlumočnické a překladatelské činnosti,
• na vyřizování dotazů souvisejících s provozem seznamů znalců, tlumočníků a překladatelů a s provozem evidencí znaleckých posudků a tlumočnických a překladatelských úkonů,
• na komunikaci s dodavatelem seznamů znalců, tlumočníků a překladatelů a evidence znaleckých posudků a tlumočnických a překladatelských úkonů.
VAŠE ROLE V TÝMU BUDE O:
• komunikaci a koordinaci se spolupracujícími subjekty při přípravě podkladových a výukových materiálů pro výkon znalecké, tlumočnické a překladatelské činnosti,
• administraci agendy spojené s účastí spolupracujících subjektů a
• přípravě metodických podkladů, prezentací a přednášek z oblasti znalectví.
CO NABÍZÍME:
• Stabilní zaměstnání se zázemím velké státní instituce
• 5 týdnů dovolené (+ 5 dnů sickdays)
• MultiSport karta
• Příspěvek na stravování
• Výuka cizích jazyků
• Flexibilní pracovní doba s možností home office
• Příjemný kolektiv
• Zajímavou a odpovědnou práci
• Samostatnost |
| Požadujeme: |
| min. SŠ vzdělání s maturitou
spolehlivost
odpovědnost
|
| Další informace: |
| V případě zájmu nám zašlete na výše uvedenou e-mailovou adresu své CV a motivační dopis. Na uvedenou adresu můžete zasílat taktéž případné dotazy k nabízené pozici.
Budeme se na Vás těšit při pohovoru.
|
|